EXAMENS! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Anne-Margreet Sas - WaarBenJij.nu EXAMENS! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Anne-Margreet Sas - WaarBenJij.nu

EXAMENS!

Door: Anne-Margreet Sas

Blijf op de hoogte en volg Anne-Margreet

09 Mei 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

De eerste echte examen week zit erop. De Ziploc bags zijn weer tevoorschijn getoverd, de knobbel op de middelvinger wordt roder en dikker, en de wallen onder de ogen worden donkerder. Ik had me nooit kunnen voorstellen dat het zou zijn. Eindexamen doen. Het feit dat je hier altijd op school zit, en dat je weer naar de gym moet om wat te schrijven voelt als een gewoonte. Als je je dan realiseert dat het papier dat je op dat moment aan het schrijven bent wel 40% van je eindcijfer voorstelt zorgt het er wel voor dat je scherp bent, maar echter veranderd er niets. Het zijn dezelfde mensen, het is eigenlijk altijd hetzelfde. Het enige verschil is dat dit het echte werk is, en dat je nu alles moet kennen. Er is geen tweede kans meer, die er altijd wel was. Een druk, die sommige meer voelen dan anderen, is aanwezig in de examenhall. Het grote verschil ligt in het feit dat sommige leerlingen de cijfers er meer toe doen dan voor anderen. Als je naar Amerika gaat volgend jaar ben je al geaccepteerd, en het enige wat je nu nog hoeft te doen is slagen. In Engeland moet je een bepaald aantal punten scoren, en sommigen nemen een gap year of moeten het leger in. Twee weken zijn er nog, en de tijd tikt door. Om eerlijk te zijn praat ik liever met iemand, dan dat ik boven mijn Biologie boek hang. Helaas moet het, en is het even doorbijten.

Deze week heb ik wiskunde gehad, en 1 examen voor Engels, morgenochtend schrijf ik mijn laatste examen voor Engels. Het ging goed, en heb er wel een OK gevoel over. Natuurlijk had het beter gekund, dat kan het altijd, maar er valt niets meer aan te veranderen. We zullen de cijfers wel zien op 6 juli.

Mijn tickets naar de VS zijn geboekt. Ik vertrek op 18 juli uit Nederland om eerst een kamp te leiden van Pearson UWC voor een maand, en daarna zoek een van mijn beste vriendinnetjes, Meike op, waarmee ik ook gereisd heb deze kerst, in Calgary (Alberta, Canada). En dan gaat het echte uni leven beginnen op 19 augustus.

Naast alle school dingen, kwamen hier ook de Diski Dansers op school. De Diski Dansers? Ja, zij hebben de dans voor het aankomende WK in Zuid Afrika gemaakt, en het is de bedoeling dat wij de dans leren, en zo samen met de hele wereld dezelfde dans dansen als het WK begint. Voor wie wil, als ik thuis ben, leer ik het je graag. Voor reference:
http://www.youtube.com/watch?v=akP6m35-xDM of http://www.youtube.com/watch?v=FfL1ENlsN0w . Ze waren uit Zuid Afrika overgekomen om in Hong Kong de dans te verspreiden. De man in het midden was de bedenker van de dans! En ja, deze filmpjes zijn bij ons op school opgenomen. ALs je de officiele reclame ervan wilt zien:
http://www.youtube.com/watch?v=kMlKb1npzQ0&feature=channel

De updates worden korter, helaas gebeurd er niet zo veel op het moment, qua activiteiten. Sorry daarvoor!

Fijne moederdag!

Liefs,
Anne-Margreet

PS. Sorry als je 4x deze weblog hebt ontvangen, het internet doet de laatste tijd het hier erg slecht.

  • 09 Mei 2010 - 07:52

    Anita:

    Hallo anne-margreet.
    Tussen de examenspanningen door ook nog zoiets als die Wk-dans doen,dat is echt iets voor het UWC.
    Fijn dat je een goed gevoel bij je examens hebt!
    Nog een weekje en dan zit dit er al weer op en moet je echt
    gaan inpakken.
    Je ouders kunnen dan weer even van je genieten en dan komt het volgende avontuur er al aan.
    Succes en tot volgende week,
    groetjes van Anita

  • 09 Mei 2010 - 07:56

    Lien:

    Annie,

    Goed Bezig!! Wel goed blijven leren, dan doe ik dat ook!! Kunnen we samen slagen. Ik ben wel een beetje zenuwachtig, maar komt wel goed! Ja, verder, hou ik heel veel van je! En succes met je volgende examen maandag, als ik je vandaag niet meer spreek.

    Liefde.

  • 09 Mei 2010 - 09:27

    Mama:

    Tja zo ben je de eerste en zo niet meer... Maar de diski is eecht heel leuk: naast de link hierboven zijn er tig variaties op you tube en die gaven mijn zondagmorgen een heel vrolijk en warm gevoel, terwijl het buiten erg grijs en frisjes is...
    Als de spelers van het NL 11-tal zich ook op dit dansje storten, dan maken ze misschien wel een kans... Want soepel en behendig word je er wel van lijkt het! Sterkte met de laatste spannende loodjes...

  • 09 Mei 2010 - 09:51

    Oma:

    Hallo lieve schat,dat wordt nog even op de tanden bijten tijdens de examens.Het komt heus wel goed hoor!Is die dans ook voor Opa en oma ?Hier alles oke.Gister naar Zaandam geweest Alie werd 90 jaar gezellig was het.We hebben 3 nichtjes en een neef na een lange tijd ontmoet daar.Lieve schat je weet weer wat van ons Succes met alles veel liefs en groetjes van ons XXXXX Opa en Oma

  • 09 Mei 2010 - 10:18

    Nienke:

    Hey!! Succes :) Maar jij vertrekt dus de dag voordat ik terugkom uit India! Dan moeten we elkaar maar voor 5 juni nog zien! Liefs

  • 09 Mei 2010 - 11:46

    Akkie:

    Hoi Anne-Margreet,

    fijn dat je tussendoor nog tijd vond om ons tot het laatst toe te up-daten.
    Je klinkt wel relaxed, ik hoop dat je dat ook bent !
    Nogmaals heel veel succes met je laatste examens,
    lieve groet Akkie en fam.

  • 09 Mei 2010 - 12:13

    Mirjam (moeder Nienk:

    Ha Anne-Margreet, goed van je dat je tussen het leren door nog tijd hebt om jouw avonturen daar te delen met ons! En een leuk filmpje - nu maar hopen dat het een grote, gezellige WK wordt met veel saamhorigheidsgevoel. En natuurlijk een leuk resultaat voor Oranje.

    Gelukkig heb je voor direct na UWC plannen - dan val je straks niet in een gat na 2 zulke intensieve jaren. Maar eerst nog even blokken.... veel succes, zal vast allemaal lukken! Groetjes, Mirjam

  • 09 Mei 2010 - 12:53

    Hettie & Frank:

    en dan zo'n heel vrolijke dans tussen de spreekwoordelijke zware laatste loodjes!!!

  • 10 Mei 2010 - 17:14

    Anton:

    Hoi Anne-Margreet,
    Geen tweede kans, maar je eigen voorzet is goed geweest met alle studie, dus tik ze er in. Success.

  • 11 Mei 2010 - 18:57

    Frank En Hanneke:

    Ha die Anne-Margreet,
    Wel een late reactie, maar beter laat dan...
    We waren afgelopen zondag in Limburg en toen kwam het er niet van. Heeeeeel veeeel succes, we draaien onze duimen er vanaf. Toi, toi, toi,ook van opa,
    Groetjes, Frank en Hanneke

  • 13 Mei 2010 - 11:45

    Joyce Saman:

    Hallo,
    Ook voor jou succes met de laatste examens!
    Groet Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Margreet

Ik heb een beurs gekregen van United World Collges, om mijn laatste twee jaar van mijn VWO af te maken in Hong Kong! Tijdens deze twee jaar, zal ik rond reizen in de wereld, en JOU daarvan op de hoogte houden, iedere week!

Actief sinds 03 Mei 2008
Verslag gelezen: 968
Totaal aantal bezoekers 134391

Voorgaande reizen:

05 September 2008 - 26 Mei 2010

Li Po Chun United World College

Landen bezocht: